În partea a doua a proiectului vor avea loc atelierele de dezvoltare socio-emoțională în care partea teoretică se va împleti cu partea practică astfel încât liceenii să descopere despre:
Partea practică a atelierelor se va concentra pe explorarea unor strategii și resurse de gestionare a emoțiilor și pe travaliul înțelegerii diferitelor tipuri de mesaje care pot circula într-o relație.
Anna o revede după ani de zile pe Jasmine, o fostă colegă de școală care a hărțuit-o, când Jasmine își aduce fiica la cursul de dans al Annei. Întâlnirea transformă o clasă de dans veselă într-o bătălie pentru statut în care emoțiile îi încețoșează Annei judecata.
Prin vocea din off a acestui scurtmetraj animat, o tânără încearcă să se descrie pe sine, prezentându-și viața în lumina ideală pe care o așteaptă societatea. Cu toate acestea, imaginile filmului spun o poveste diferită, ilustrând în mod emoționant anxietatea intensă care însoțește atingerea perfecțiunii și căutarea fericirii. „Boala secolului” este un film care este deopotrivă amuzant și emoționant și, mai presus de toate, profund uman.
„Imperfect”/ „Flawed” este un film de animație de scurt metraj, bazat pe o poveste adevărată, despre acceptarea de sine.
Singura soluție pentru a supraviețui este să încerce să se integreze, chiar și cu prețul pierderii propriei identități.
„La masă nu se plânge” este un film care aduce în discuție lipsa comunicării emoționale, despre cum arată o iubire fără exprimare ei, chiar și în tandrețuri fizice – doar știm că iubim/suntem iubiți, dar nu și arătăm/simțim acest lucru –, despre cum înăbușirea emoțiilor puternice (vinovăția sau durerea pierderii cuiva drag) poate crea ziduri. Împărtășirea cu ceilalți a ceea ce simțim, a ceea ce ne face să fim vulnerabili, poate fi adesea cheia spre eliminarea acestor ziduri, spre comunicare.
Oricine s-a luptat vreodată cu sentimentul de nepotrivire, ori s-a chinuit simțindu-se inadecvat în această lume, va găsi această animație de-a dreptul fascinantă în acuratețea ei și se va putea identifica foarte ușor cu personajul. Această animație ridică o serie de probleme pe care foarte mulți adolescenți le resimt – anxietatea că lumea aceasta nu este făcută pentru ei, frica de neintegrare, senzația de nepotrivire cu ceilalți și a faptului că sunt neînțeleși.
O fetiță se mută într-o școală nouă, cunoscută pentru renumitul ei cor muzical pentru elevi. Foarte repede aceasta descoperă că integrarea ei în grup depinde de cât de dispusă e să treacă cu vederea nedreptățile la care e deopotrivă victimă și martor.
Se întâmplă foarte des ca adolescenții care ajung la medicul de familie să prezinte o tulburare emoțională, și mulți dintre aceștia să fie diagnosticați cu depresie. Dar și mai mulți, sunt acei adolescenți care ajung să fie diagnosticați corect cu depresie abia la vârsta adultă. Cu siguranță că printre elevii din România există adolescenți care suferă de depresie (o formă mai ușoară sau severă) sau au prieteni care trec sau au trecut printr-un episod depresiv. „Rocknrollers” este un documentar discret, dar care punctează foarte bine atât ce simte cel prins în starea depresivă, cât și grijile pe care și le fac prietenii lui. Este un film de la care se pot porni discuții din cele mai variate — de la puterea prieteniei până la faptul că băieții nu sunt o excepție de la spectrul emoțional, de la frica pe care o putem simți cu toții când cineva drag suferă până la muzica (arta) ca formă de terapie. Bonus la acest film este tocmai faptul că este vorba de trei băieți și aceștia vorbesc deschis despre sentimentele și fricile lor.
Coordonatoare proiect
A cochetat cu actoria, a studiat filozofie și greaca veche și stăpânește tainele excelului. Colaborează de zece ani, în cadrul unor ONG-uri, la implementarea proiectelor culturale și de cercetare. În cadrul Asociației Bloc Zero se ocupă de coordonarea de proiecte, atât în plan creativ cât și administrativ.
Facilitator ateliere dezvoltare socio-emoțională
Este formată ca facilitator în dezvoltare socio-emoțională la Universitatea Rutgers din SUA și are o experiență de 10 ani în lucrul cu (pre-)/adolescenții. Crede într-o nouă paradigmă de învățare și este determinată să facă o schimbare, pe care o pune în aplicare la Rubik School (București) - o comunitate agilă și alternativă de învățare pentru copii cu vârste între 6-14 ani pe care a fondat-o în 2019.
Activități SEL conexe filmelor din proiect
A lucrat timp de 16 ani în sectorul ONG, în programe de educație nonformală pentru copii și tineri, în rol de manager, mentor școlar și formator. Cu pasiunea cultivată pentru educație de-a lungul anilor și cu accent pe importanța relației de siguranță în procesul de învățare, în prezent organizează în diverse contexte, ateliere de educație socio-emoțională și programul de intervenție „Cercul Siguranței” pentru adulții cu rol în creșterea și educarea copiilor.
PR și Comunicare
A studiat jurnalism, a lucrat într-un trust de media online și agenții de publicitate în roluri de editor și social media executive, iar partea de PR a învățat-o în anii de freelancing, timp în care a colaborat cu ONG-uri din domeniile cultură și educație. În prezent lucrează la FDSC pe poziția de Coordonator Comunicare și din perspectiva acestui rol colaborează cu noi pe acest proiect.
Proiectul nu reprezintă în mod necesar poziţia Administrației Fondului Cultural Național. AFCN nu este responsabilă de conținutul proiectului sau de modul în care rezultatele proiectului pot fi folosite. Acestea sunt în întregime responsabilitea beneficiarului finațării.
de evenimente
organizate în 2020
de profesori
ambasadori
de liceeni
participanți